Cum influenteaza mega ofertele, subconstientul consumatorului ?

reducere,reduceri,oferte,super oferte,publicitateCum influenteaza ofertele din magazine, subconstientul consumatorului ?

Ce inseamna publicitatea in vanzari?

Ce strategii de promovare a produsului aplica vanzatorii ?

Publicitatea reprezinta promovarea bunurilor, serviciilor cu scopul direct de a stimula clientii potentiali sa cumpere sau sa apeleze la serviciile produsului sau companiei promovate, scop care este atins prin folosirea metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile.

Vanzatorii percep reclama ca o temelie a strategiei generice de promovare a produselor. Alte componente ale promovarii sunt relatiile publice, vanzarile personale si promovarea de vanzari.

De la picturile atragatoare de pe peretele cladirilor, descoperite in ruinele Babilonului intre anii 3000 si 5000 i.e.n, de la bucati de piatra sculptate cu diferite mesaje si reclame la produse si servicii asezate pe drumurile publice, 500 de ani mai tarziu, de la folosirea asa-numitilor ” strigatori” angajati care laudau marfurile celor care i-au platit sa faca asta, in 1453 o data cu infiintarea primei tipografii, apar si primii „fluturasi” de hartie care contineau fel de fel de mesaje de promovare a produselor.

Prima reclama a aparut in anul 1472, in limba engleza, sub forma unei mici bucati de hartie distribuita manual, anuntand vanzarea unei carti de rugaciuni. 200 de ani mai tarziu a fost publicat primul anunt in ziar prin care se oferea recompensa pentru recuperarea a 12 cai furati.

In anul 1880, David Adania fondeaza prima agentie de publicitate din Romania, care purta numele sau.

In anul 1924, Regina Maria a Romaniei, cunoscuta in toata Europa in urma voluntariatului depus pe frontul

Primului Razboi Mondial, a acceptat sa apara intr-o reclama in care sa laude calitatile unei creme.

In anul 1940 apare televiziunea.

In anul 1990, tehnologia digitala a transformat industria outdoor. Panourile publicitare care pana acum erau pictate manual, incep sa fie tiparite cu ajutorul calculatorului. Companiile outdoor ofera o selectie diversificata de formate outdoor: reclame in statiile de autobuz, pe chioscuri, publicitate in aeroporturi, display-ere in marile centre comerciale si pe taxi-uri.

In ziua de azi, constatam pe alocuri ca magazinele de orice tip de profil, ne bombardeaza cu atat de multe reclame si oferte incat pierdem puterea de a gestiona informatiile despre preturile si calitatea produselor. Subconstientul nostru se deruteaza din cauza reclamelor si promovarea produselor, incat nu putem sa observam motivul si metoda prin care s-a redus redus pretul.

De exemplu: DVD blank-uri ce costau 4,24 lire bucata, au fost marite cand pe tabela de promovare scria: “doua la 10 lire”. Prezenta tabelei era de ajuns pentru promovarea produsului chiar daca consumatorul platea mai mult. Cand consumatorii cumparau ceai (pliculete la cutie) cu oferta doua cutii la pret de unul, oferta atragea multi clienti insa doar 45% din consumatori au luat a doua cutie de ceai.

Probabil ati constatat chiar dumneavoastra ca de multe ori produsele promovate ca fiind la reducere ajung sa coste la raft mai mult decat de obicei.

Consumatorii au observat ca exista o buna oferta , dar nu au oferit destul timp pentru a intelege ca puteau obtine cadou a doua cutie. Multitudinea de oferte blocheaza subconstientul nostru si avem tendinta de a umple cosul nostru cu produse, indiferent daca este sau nu bun pretul lor. Vanzarile la bere au crescut cu 10% cand produsul a fost asezat langa o tabela ce scria “furtul este pedepsit”, deoarece creierul consumatorului a recunoscut-o ca o tabela de oferte pentru bere. Cu toate ca magazinele folosesc multe oferte BOG OF, doua produse la pret de unul pentru a determina consumatorii, cercetatorii considera ca “consumatorii nu profita de oferte”.

Vanzarile unei marci cunoscute de Whisky intr-un magazin din aeroport au fost marite cu 30% cand pe tabela cu numele si pretul bauturii, a fost adaugat un chenar galben. Consumatorul a perceput tabela cu chenar galben accentuat ca o oferta pe cand in realitate nu a existat micsorare de pret. O mare firma de SHOPPING trimite controlori la magazine pentru a studia cu adevarate dovezi, comportamentul de cumparare al consumatorului.

Cercetatorii in domeniu au aratat ca prezenta promovarii unui produs, asezarea la raft si conceptul de reclama ales, au un impact mai mare asupra consumatorului, decat oferta speciala de micsorare a pretului lui. Publicitatea de convingere da de lucru departamentului de marketing, pe masura ce concurenta se intensifica.

Pentru consumatori, este nevoie de mai mult timp pentru a cerceta in detaliu oferta si de a intelege reducerea produsului ales spre cumparare.
Dragi consumatori, ofertele exista! Profitati de ele speculand piata si comparand. Pentru eficientizarea timpului si incadrarea in bugetul optim alocat, puteti face asta si de acasa, din fata calculatorului.

Astfel, veti fi siguri si multumiti de decizia luata in achizitionarea unui produs!

Articol trimis de Rusache Stere

Articole recente:

Articole similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *